Orka's - Reisverslag uit Victoria, Canada van Corrie Boer - WaarBenJij.nu Orka's - Reisverslag uit Victoria, Canada van Corrie Boer - WaarBenJij.nu

Orka's

Door: C.

Blijf op de hoogte en volg Corrie

04 Juni 2014 | Canada, Victoria

Vrijdagmorgen hebben wij onze reis voortgezet naar Victoria, een flinke etappe van ruim 400 km. Victoria ligt aan de westkust van Canada. Eerst reden we nog door de bergen, o.a. door Manning Park. Het bezoekerscentrum en een uitzichtpunt waren helaas onbereikbaar i.v.m. de hoeveelheid sneeuw die er nog lag. Dus toen maar een mooie picknickplek in het bos op gezocht. Maar om op tijd in Tsawassen (vanwaar de veerboot vertrok naar Victoria) te zijn, moesten we flink doorrijden. Tsawassen is een township van Vancouver. De laatste 75 km werd het steeds drukker op de weg, iets wat we niet meer gewend waren. We konden om 17.00 uur over met de veerboot, een vaartocht van ong. 1,5 uur. We staan nu 2 nachten op een camping in Victoria, bij een jachthaven. Zaterdagmorgen werden we wakker met een heerlijk zonnetje. Al op tijd ontbeten want we werden opgehaald voor een avontuurlijke boottocht, op zoek naar orka’s. Joost en Pepijn bleven thuis. Gekleed in warme overlevingspakken stapten we aan boord van een 12-persoons Zodiak. Na ong. een half uur varen met grote snelheid bereikten we de plek waar waarschijnlijk een school orka’s rondzwom. En inderdaad hoefden we niet lang te wachten voordat we de eerste boven water zagen komen. Wat een mooi gezicht. We hebben een flinke tijd bij de orka’s in de buurt liggen dobberen. En dat was geen straf: een heerlijke zon, geen wind en geen golven. Ook de orka’s hadden het goed naar de zin, ze bleven redelijk in de buurt en een enkele keer kwamen ze rechtop met hun kop naar boven, vast om te zien of wij er nog waren. Met ook een flinke snelheid zijn we weer teruggevaren naar Victoria. Onderweg kruisten we een schip met redelijke hekgolven en ja hoor, onze kapitein kon het niet laten: slalommend er over heen! Tegen half 2 waren we weer terug in de haven, ondertussen was Joost samen met Pepijn ook naar de haven gekomen met de watertaxi. We hebben met elkaar nog een stadswandeling gemaakt door het oude centrum. In Victoria zijn nog veel Engelse invloeden te zien, o.a. in de architectuur.

• 04 Juni 2014 - 07:37

Sietske:

Dag allemaal,vergeten jullie bij al dat spannende avontuur niet de verjaardag van Robbert te vieren? Het is hier nu 4 juni 7.30 uur en w.s. bij jullie 3 juni 22.30 uur. Robbert, van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Straks lekker (uit)slapen! Morgen weer een leuke dag! 'n Hartelijke groet!