Het meisje en de claxon - Reisverslag uit Jasper Park Lodge, Canada van Corrie Boer - WaarBenJij.nu Het meisje en de claxon - Reisverslag uit Jasper Park Lodge, Canada van Corrie Boer - WaarBenJij.nu

Het meisje en de claxon

Door: C

Blijf op de hoogte en volg Corrie

10 Juni 2014 | Canada, Jasper Park Lodge

Altijd lastig om te vertrekken van een plekje waar het goed toeven is. Maar toch moesten we verder en wel in de richting van Clearwater. Onderweg hebben we bij Hells Gate de kabelbaan genomen, niet de berg op maar de diepte in. Op deze plaats perst de Fraser River zich door een nauwe canyon. De rivier is op deze plek 60 meter diep en tijdens ons bezoek stroomde er 2x zoveel water door als bij de Niagara-watervallen. We reden door een wisselend landschap. Eerst ‘vriendelijk’ glooiend, daarna kale rotsen met snelstromende rivieren en uiteindelijk een woestijnlandschap. En hier en daar een slaperig ‘cowboy’dorpje. In 1 van deze dorpjes was het een ‘drukte’ van belang, er was nl een optocht van oldtimers. Na vele km ’s kachelen zijn we uiteindelijk beland op een camping aan een meer in de buurt van 100 Miles House. Harm zag gelijk mogelijkheden om z’n vishengel uit te gooien. Helaas voor hem, namen de vissen niet de moeite om te bijten. Dus geen vis op de BBQ, maar gelukkig hadden we een eigen voorraad vlees bij ons! Helaas eindigde deze dag met regen, dus ons kampvuur hoefde we niet uit te blazen.
De volgende ochtend weer buiten ontbijten en toen op weg naar Wells Grey Park. Een park met mooie en grote watervallen. Dus weer veel mooie plaatjes geschoten. En ja hoor, weer een beer gespot (no8). Aan de rand van het park gekampeerd op een nette camping. Pal aan een snelstromend riviertje. Inmiddels was het gaan regenen en rond middernacht een onweersbuitje, de eerste voor ons hier in Canada. Maandagochtend bij het verlaten van het park, stak er onverwachts een beer (no9) de weg over. Flink in de remmen, anders hadden we beer op de BBQ gehad!
Maandag aan het eind van de middag arriveerden we op de camping bij Jasper. Geen elektriciteit enz. We zijn goed gewaarschuwd voor de Elk (een soort hert). Op het moment hebben zij jongen en zijn zeer agressief. Ook de beren zijn actief en zelfs de Grizzly is gesignaleerd. Zal een rustig nachtje worden……. Geadviseerd wordt om tijdens wandelingen een stok, paraplu of pepperspray mee te nemen……!
Tot zover.
O ja, willen jullie meer weten over het meisje en de claxon……….vraag het aan Janneke

• 16 Juni 2014 - 22:09

Samantha:

spannende verhalen hoor! ik heb er ook gelijk een beeld bij! prachtig is het daar!
    en idd die elks.....ze lopen zo door de tuinen en over de wegen.....
    en Janneke....wat is dat nu dat meisje met de claxon?

• 17 Juni 2014 - 13:14

Janneke:

Tja... Die dingen gebeuren als je achterstevoren achter het stuur van de camper wil klimmen... Dan zit je derriere wel eens in de weg en gaat midden op het tankstation de claxon van je camper geluid maken...:)

• 17 Juni 2014 - 21:32

Annelies:

Nou Janneke, kom maar op! Ben benieuwd! Het is zo leuk om jullie reisverhaal te lezen! Trouwens, afgelopen vrijdag was Lisanne nog op de Paddestoel, om te computeren. Dit ging niet door omdat Rene ziek was, dus heeft ze gezellig liedjes meegezongen in de speelzaal. Met een grote lach op haar gezicht vertrok ze weer! Natuurlijk na even geknuffeld te hebben. Groetjes, Annelies