Ik zag 7 beren.... - Reisverslag uit Penticton, Canada van Corrie Boer - WaarBenJij.nu Ik zag 7 beren.... - Reisverslag uit Penticton, Canada van Corrie Boer - WaarBenJij.nu

Ik zag 7 beren....

Door: C.

Blijf op de hoogte en volg Corrie

30 Mei 2014 | Canada, Penticton

Goedemorgen allemaal, eindelijk een nieuw berichtje uit Penticton/ Canada. De techniek werkte niet helemaal mee maar het lijkt nu goed te komen. Maar laat ik even terug gaan naar afgelopen dinsdag. ’s Ochtends hebben de mannen de campers opgehaald. Daarna snel onze spullen ingeladen, Pepijn geïnstalleerd in z’n Maxi-Cosi en naar de supermarkt. Daar proviand ingeslagen voor de komende dagen. En toen op weg naar het Westen, naar de Rockies die we al in de verte zagen liggen. We reden door een landschap dat we kennen van de plaatjes: uitgestrekte wegen, grote vlaktes, bossen en de bergen op de achtergrond. En we hebben ze gezien: zwarte beren, in totaal 7 stuks. Dat beloofd wat voor de komende dagen. Omdat ze langs de Highway liepen en het niet verantwoord was om daar te stoppen, hebben we nog geen mooie foto’s maar wie weet komt daar verandering in.
De eerste avond hebben we overnacht in Radium Hot Springs, een mooie camperplek in het bos. We konden buiten eten naast ons eigen kampvuur! ’s Nachts goed geslapen en geen bezoek van beren gehad. De volgende dag iedereen vroeg wakker, toch nog last van de Nederlandse tijd. Buiten ontbeten en daarna op weg naar ons volgende reisdoel: Revelstoke. Weer een mooie route gereden, o.a. door het Glacier National Park: bergen met nog veel sneeuw op de toppen en gletsjers. Dicht bij Revelstoke hebben we een mooie wandeling door het bos gemaakt, in de boekjes stond easy….. . Tijdens de wandeling geen beren gezien, wel een man met bladblazer(!). Ook hij had geen beren gezien, maar wat wil je ook als je zoveel geluid produceert.
Pepijn zat als een klein prinsje bij Joost op de rug in een rugdrager. Hij genoot met ons mee en kennelijk was het een ontspannen cadans want uiteindelijk viel hij in slaap. We zijn beland op een mooie camping in Revelstoke, op een grasveld aan de oever van een meertje. Weer buiten kunnen eten, en ja hoor, met een eigen kampvuur.
Vanochtend werden we gewekt door getik van de regen op ons dak. Dus ontbijten hebben we nu maar binnen in de camper gedaan. Gelukkig zijn de weersvooruitzichten erg goed!
Vandaag, donderdag/ Hemelvaartsdag weer een mooie route gereden, zuidwaarts. Langs grote meren met prachtige vergezichten. Gewandeld in het stadje Kelowna, aan de oever van het Okanagan Lake. Deze streek staat bekend om z’n wijnbouw. En het resultaat mag er zijn: vanavond tijdens de maaltijd een lekker glaasje wijn gedronken dat hier verbouwd is (met dank aan Joost).
Nu zitten we in de camper (op een camping dicht bij Penticton), het wordt te fris om langer buiten te zitten. Pepijn is vertrokken naar dromeland in z’n eigen camper. Het gaat prima met ‘m, wel eens eigenwijs met eten, maar altijd een lieve lach voor ons allemaal.

• 30 Mei 2014 - 09:03

Rob, Margreet, Daniël En Leanne:

Hoi Luitjes,
    leuk om de verslagen te kunnen lezen, voor ons is het wel 12 jaar geleden maar we herkennen nog wel de meeste plekken die jullie bezoeken.
    Vandaag Lisanne bezocht en de foto laten zien dat jullie bij de camper zitten. Om ons kon ze niet lachen maar bij Leanne gelukkig wel, die vind het helemaal tof om bij haar grote nicht op de rolstoel te zitten!!!
    Groetjes van de van der Meulens!!!

• 30 Mei 2014 - 18:12

Annelies:

Wauw, mooi hoor!!!

• 30 Mei 2014 - 19:14

Helma:

weer mooie foto's en verhalen, wij genieten mee!!!
    Enjoy!!!

• 31 Mei 2014 - 00:37

Samantha:

zo jaloers!
    veel plezier!

• 03 Juni 2014 - 15:28

Lisanne:

Hallo iedereen.

Wat een mooie foto,s vooral die van Papa en Pepijn vind ik erg mooi.
    Het gaat hier erg goed met mij, ik ben vanochtend met Janneke naar de kinderboerderij geweest.
    we hebben hier heerlijk weer en kunnen lekker buiten zitten, ik heb wel gehoord dat het pinkster weekend erggggg warm wordt.
    o ja gisteren is Hans hier begonnen op de groep. hij is de de zoon van Hennie onze bus begeleidster.
    hij moet wel erg wennen en wij ook, maar het komt vast goed.
    ik moet nu stoppen want ik ga naar de Oester.

Dikke kus Lisanne