Fietsen - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Corrie Boer - WaarBenJij.nu Fietsen - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Corrie Boer - WaarBenJij.nu

Fietsen

Door: C.

Blijf op de hoogte en volg Corrie

05 Juni 2014 | Canada, Vancouver

Woensdag begon de dag met bewolking, maar rond de middag kwam de zon door en hoe! En dat kwam goed van pas want we waren van plan om op de fiets Vancouver te verkennen. Met z’n viertjes per bus vertrokken naar downtown om daar fietsen te huren. En ja hoor, helm verplicht! “By law” zoals onze verhuurder beweerde. We hebben ‘m maar geloofd op z’n bruine ogen…….. Eerst naar de haven gefietst, langs de aanlegsteiger van de cruiseschepen. O.a. de ‘Volendam’ van de Holland-Amerika-Lijn lag daar afgemeerd (z’n broertje de ‘Amsterdam’ hadden we al zien liggen aan de kade in Victoria). Een leuke route gefietst, dwars door de stad. Vancouver moet nog wennen aan fietsers door de stad, maar het doet z’n best. Er worden steeds meer fietsstroken aangelegd. O.a. een bezoek gebracht aan Granville Island, een schiereiland midden in de stad. Er zijn restaurantjes aan het water, theaters, galeries, boetiekjes enz. Ook is er een grote overdekte markt met vers voedsel, zoals vis (vele soorten!), fruit, kaas, vlees. Het eiland is bereikbaar met 2 grote bruggen, kikken om daar overheen te
fietsen. Wat een uitzicht over de haven! Ook nog een mooi stuk gefietst door Stanley Park. Wat een rust, zo na de hectiek van de grote stad. Veel zonaanbidders, skaters, fietsers en wandelaars. En natuurlijk de totempalen bewonderd. In het park ontmoetten we Corien, Joost en Pepijn. C&J hebben onze fietsen overgenomen en wij (H&C) Pepijn. Met z’n drietjes zijn we terug gewandeld naar de camping, over de Lions Gate Bridge. Toch nog een wandeling van ruim 1 uur. De rest heeft nog gefietst en gewandeld in Vancouver en komen straks met de bus terug. Nu eerst dit verhaaltje op ‘boerinscandinavie’ plaatsen en misschien volgen er nog foto’s

• 05 Juni 2014 - 14:32

Helma:

Hoi Corrie,

Wat een super leuke verslagen schrijf je weer!!!
    Gezelligheid ten top!!
    Wat zal die kleine Pepijn straks weer moeten wennen als al die aandacht weer teruggebracht wordt naar "normale" proporties.

Heel veel plezier nog en de groeten aan allemaal!!